BlackBerry anuncia resultados do terceiro trimestre fiscal

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A BlackBerry anunciou hoje seus resultados financeiros para os últimos 3 meses encerrados em 28/Novembro/2015 (os valores são em dólares e US GAAP, exceto onde indicado o contrário).

Destaques Q3

  • Receita total não-GAAP de US$ 557 milhões, até 14% sobre os resultados do Q2 FY16
  • A receita de software e de serviços não-GAAP de $162 milhões, um aumento de 183% no ano e 119% no trimestre
  • EBITDA ajustado de $114 milhões
  • Caixa e investimentos com saldo de $2.71 bilhões no final do trimestre fiscal, incluindo o impacto das recentes aquisoções AtHoc e Good Technology, concluindo neste trimestre a aquisição das mesmas
  • Perda não-GAAP de $0,03 centavos por ação
  • Lançamento do BlackBerry PRIV em Novembro, o único smartphone que combina a segurança de nível BlackBerry com 1,6 milhões de aplicativos do Google Play
  • Planos para lançar OS versão 10.3.3 no BlackBerry 10 para o próximo bimestre

Resultados Q3

A receita não-GAAP para o terceiro trimestre do ano fiscal 2016 foi de $557 milhões com receita GAAP de $548 milhões. A receita GAAP reflete uma escrita contábil de compra pra baixo da receita diferida associada a aquisições recentes. A composição da receita não-GAAP para o trimestre foi de aproximadamente 29% para software e serviços, 31% para taxas de acesso de serviço (SAF) e 40% para hardware e outras receitas.

A BlackBerry ganhou neste 2.713 novos clientes empresariais neste trimestre no qual 70% do terceiro trimestre, aproximadamente, foi de software recorrente.

Perda líquida não-GAAP para o terceiro trimestre foi de US$ 15 milhões, ou $0.03 centavos por ação. Perda líquida GAAP para o trimestre foi de US$ 89 milhões, ou $0.17 centavos por ação básica. O lucro líquido GAAP básico reflete um impacto contábil de compra de $9 milhões em receitas GAAP, um crédito não-caixa relacionado com a variação do valor justo das debêntures de US$ 5 milhões (o “Debêntures fiscais de ajustes do Q3 a valor justo”), pré-encargos tributários de US$ 38 milhões relativos a restruturação e aquisição, remuneração de custos de ações de US$ 14 milhões e amortização de intangíveis adquiridos de US$18 milhões.

Estou satisfeito com nosso progresso contínuo sobre as prioridades estratégicas do BlackBerry, levando a 14 por cento de crescimento sequencial na receita total para o Q3. Nós entregamos a aceleração do crescimento no software da empresa e receitas mais elevadas em todas as nossas áreas de foco.

.. disse o presidente executivo e Chief Executive Officer John Chen.

Nosso novo dispositivo PRIV tem sido bem recebido desde o seu lançamento, em novembro, e estamos expandindo a distribuição aos portadores adicionais ao redor do mundo nos próximos trimestres.

A BlackBerry tem uma base financeira sólida e estamos sabendo usar bem isso. Para sustentar nossa direção atual, estamos intensificando os investimentos para impulsionar o crescimento continuo de software e os lançamentos do PRIV. Eu prevejo que isso resultará em um crescimento de receita sequencial em nossos negócios de software e hardware no Q4.

Concluiu Chen.

Abaixo deixo o anúncio oficial, em INGLÊS…

BlackBerry Reports 43 Percent Year-over-Year Organic Growth in Software License Revenue for the Fiscal 2016 Third Quarter

Total software and services revenue grows 183 percent year over year

WATERLOO, ONTARIO–(Marketwired – Dec. 18, 2015) – BlackBerry Limited (NASDAQ:BBRY)(TSX:BB), a global leader in mobile communications, today reported financial results for the three months ended November 28, 2015 (all figures in U.S. dollars and U.S. GAAP, except where otherwise indicated).

Q3 Highlights

  • Non-GAAP total revenue of $557 million, up 14 percent over Q2 FY16
  • Non-GAAP software and services revenue of $162 million, up 183 percent year over year and up 119 percent quarter over quarter
  • Adjusted EBITDA of $114 million
  • Cash and investments balance of $2.71 billion at the end of the fiscal quarter, including the impact of the recent acquisitions of AtHoc and Good Technology
  • Non-GAAP loss of ($0.03) per share
  • Completed the acquisitions of AtHoc and Good Technology
  • Launched the PRIV in November, the only smartphone that combines BlackBerry-level security with the Google Play App Store’s 1.6 million apps
  • Confirmed plans to release OS version 10.3.3 on BlackBerry 10 to support NIAP certification

Q3 Results

Non-GAAP revenue for the third quarter of fiscal 2016 was $557 million with GAAP revenue of $548 million. GAAP revenue reflects a purchase accounting write down of deferred revenue associated with recent acquisitions. The non-GAAP revenue breakdown for the quarter was approximately 29% for software and services, 31% for service access fees (SAF), and 40% for hardware and other revenue.

BlackBerry had 2,713 enterprise customer wins in the quarter. Approximately 70% of third quarter software revenue was recurring.

Non-GAAP net loss for the third quarter was ($15) million, or ($0.03) per share. GAAP net loss for the quarter was ($89) million, or ($0.17) per basic share. Basic GAAP net income reflects a purchase accounting impact of $9 million on GAAP revenue, a non-cash credit associated with the change in the fair value of the debentures of $5 million (the “Q3 Fiscal 2016 Debentures Fair Value Adjustment”), pre-tax charges of $38 million related to restructuring and acquisition costs, stock compensation of $14 million, and amortization of acquired intangibles of $18 million. The impact of these adjustments on GAAP net income and earnings per share is summarized in a table below.

Total cash, cash equivalents, short-term and long-term investments was $2.71 billion as of November 28, 2015. This reflects $15 million of positive free cash flow, $636 million used in acquisition costs for AtHoc and Good Technology and $10 million used to repurchase 1.6 million shares. Excluding $1.25 billion in the face value of our debt, the net cash balance at the end of the quarter was $1.46 billion. Purchase orders with contract manufacturers totaled approximately $298 million at the end of the third quarter, compared to $248 million at the end of the second quarter and down from $565 million in the year ago quarter. Operating cash flow was $19 million.

“I am pleased with our continued progress on BlackBerry’s strategic priorities, leading to 14 percent sequential growth in total revenue for Q3. We delivered accelerating growth in enterprise software and higher revenue across all of our areas of focus,” said Executive Chairman and Chief Executive Officer John Chen. “Our new PRIV device has been well received since its launch in November, and we are expanding distribution to additional carriers around the world in the next several quarters.

“BlackBerry has a solid financial foundation, and we are executing well. To sustain our current direction, we are stepping up investments to drive continued software growth and the additional PRIV launches. I anticipate this will result in sequential revenue growth in our software, hardware and messaging businesses in Q4.”

About BlackBerry

BlackBerry is securing a connected world, delivering innovative solutions across the entire mobile ecosystem and beyond. We secure the world’s most sensitive data across all end points – from cars to smartphones – making the mobile-first enterprise vision a reality. Founded in 1984 and based in Waterloo, Ontario, BlackBerry operates offices in North America, Europe, Middle East and Africa, Asia Pacific and Latin America. The Company trades under the ticker symbols “BB” on the Toronto Stock Exchange and “BBRY” on the NASDAQ. For more information, visit www.BlackBerry.com.

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Malluco

Super Pai. Profissional de tecnologia há 26 anos, programador e webdeveloper nas horas vagas, técnico em eletrônica fulltime, designer, curioso e meio malluco. Uma boa cerveja faz parte do seu DNA e não nega pra ninguém.